تبلیغات در اینترنتclose
فرآیند ساخت درب ریلی
زمان جاری : شنبه 04 خرداد 1398 - 4:33 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





http://up.wepatogh.ir/ads/26.wepatogh.ir.gif


تعداد بازدید 34
نویسنده پیام
kimiyaa آفلاین



ارسال‌ها : 31
عضویت: 21 /9 /1397
تشکرها : 15
تشکر شده : 44
فرآیند ساخت درب ریلی



















درب های ریلی از دو بخش ساخته شده اند:

1)    سیستم انتقال قدرت گریبکس

2)    موتور

که هر کدام از این بخش ها شامل نوع هایی هستند:

سیستم انتقال قدرت گریبکس:نوع اول چرخ دهنده های شانه ای

                                نوع دوم چرخ دهنده های زنجیره ای

موتور:از نوع موتورهای 220V-AC و یا سه فاز



جنس سازه این نوع ازدرب ها اکثرا از جنس موارد زیر است:

1)     ورقه ای فلزی

2)    تیغه های آلومینیومی

3)    پانل های پلی اورتان

4)    ترکیبی از فلز آلومینیوم



دربهای ریلی در زمان نبود برق و عدم دسترسی به باطری، مجهز به سیستم خلاص
کن هستند که میتوان به صورت دستی بدون برق درب را باز و بسته کرد.

قسمت های اصلی یک سیستم درب ریلی اتوماتیک

موتور الکتریکی

قسمت مکانیکی یا گیربکس

برد الکترونیکی

تجهیزات ایمنی

شستی های کنترل دستی

ریموت کنترل





موتور الکتریکی

به طورمعمول از موتورهای تک فاز در سیستم های درب ریلی استفاده می شود.این موتورها بایستی توانایی حرکت به چپ و راست را داشته باشند.

قسمت مکانیکی یا گیربکس

بخاطر کم بودن نیروی یک موتورعادی تک فاز به منظور باز و بسته کردن
درب صنعتی سریع بایستی به وسیله یک سیستم مکانیکی نیروی آن را زیادتر کنیم.اکثرا برای انجام این اقدام از جعبه دنده (گیربکس) استفاده می گردد.

برد الکترونیکی

وظیفه این برد کنترل و تنظیم زمان باز و بسته شدن درب است و مکان قرارگیری
برد در سیستم های گوناگون متفاوت است. برای مثال این برد در درب های ریلی
بر روی قسمت اصلی و در سیستم های درب های لولایی به شگل مجزا در یک تابلو
در اطراف در نصب می گردد.

اکثرا روی برد قسمت های زیر وجود دارد :

1. ترانس تغذیه

2. کارت رادیویی

3. رله ها

4. ولوم های تنظیم

5. کلید های ریز تنظیم

6. دیپ سوئیچ

7. ترمینال های اتصال

8. LED های نشانگر

9. فیوز ها

ترانس تغذیه

قسمت اصلی سیستم  دارای ولتاژ تغذیه 220 ولت است و به وسیله این نوع ترانس ،
اغذیه مورد نیاز مدار الکترونیکی که اکثرا 24 ولت است تامین می گردد.



رله ها

برای انجام دادن ملزومات کنترلی به موتور و لامپ ها از این رله ها استفاده می کنند.

کارت رادیویی (رسیور)

وظیفه آن گرفتن امواج رادیویی و برقراری ارتباط ببین ریموت کنترل و وسیله اصلی است.



ولوم های تنظیم

برای منظم کردن قدرت و مقاومت موتور درب ریلی در زمان حرکت و ایست درب به کار می روند.



کلید های ریز تنظیم

کلیدهای ریز نگاره و ظریف هستند که برنامه ریزی سیستم را با کمک ولوم ها بر عهده دارند.



دیپ سوئیچ

مجموعه ای از کلیدهای مینیاتوری هستند که در کنار هم جمع شده اند، تا سیستم را برنامه ریزی کنند.



ترمینال های اتصال

برای برقراری ارتباط بین دستگاه اصلی با عناصر دیگر موجود در سیستم استفاده می شود.



LEDهای نشانگر

وضعیت کار و وضعیت تنظیم برد را نمایش می دهند.



فیوز ها

برای محافظت در مقابل باربیش از اندازه و ولتاژزیادی در مدار قرار می گیرند.



تجهیزات ایمنی

به منظور ایمنی کافی و جلوگیری ازآسیب زدن به اشخاص و خودرو ها یا موتور ها
یا حتی دوچزخه ها در زمان باز و بسته شدن درب میباشد، بایستی از تجهیزاتی
ایمنی ای استفاده کرد که هم باز و بسته شدن درب ریلی را مشخص و اعلام کند و
هم در صورت عبور فرد یا وسیله ای هنگام حرکت درب آن را به نحو مناسب متوقف
نماید یا باز کند.

معمولا برای این منظور از تجهیزات زیر استفاده می شود.



1.سنسورهای مادون قرمز (فتوسل ها)

2 . لامپ های نشانگر

3 . شستی کنترل دستی

4. ریموت کنترل.منبع:
درب صنعتی سریع



دوشنبه 20 اسفند 1397 - 13:30
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

http://upload.tehran98.com/img1/gkejvss8g0qgfoztv43.png


تماس با ما | فرآیند ساخت درب ریلی | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS